Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић уручио је данас представницима београдских основних школа “Ђорђе Крстић“, „Свети Сава“, „Милена Павловић Барили“ и „Светозар Марковић“ беспилотне летелице које ће ученици петог и шестог разреда користити у настави.

Ученици ОШ „Ђорће Крстић“ из Жаркова претходно су министру, председнику општине Чукарица Срђану Коларићу, ученицима, наставницима и другим гостима представили како се програмира беспилотна летелица.

Министар Шарчевић оценио је да ће беспилотне летелице ученицима, између осталог, омогућити развој моторичких способности и усавршавање координације вида и покрета.

Дронови се користе за реализацију наставе и других активности из предмета техника и технологија и информатика и рачунарство. Приликом решавања задатака за програмирање дронова развијају се и међупредметне компетенције а ученици користе знања и из математике, физике и енглеског језика.

Министар је навео да је у новој Стратегији образовања до 2030. године предвиђено све оно што се примењује и у најразвијенијим земљама.

Шарчевић је додао и да представници министарства свуда у свету добијају похвале, јер је информатика обавезан предмет у Србији.

Следеће године захваљујући већем буџету све ће се радити интензивније. То се односи и на технолошке процесе, али и на инфраструктурне пројекте. Нарочито се залажем да се статус просветних радника побољша, рекао је министар.

Шарчевић је захвалио Ротари клубу на помоћи приликом набавке рачунара и беспилотних летелица за школе.

Дронови су набављени у оквиру пројекта за „Лепшу школу„ и донација су Ротари клуба. Дронови су у оквиру пилот пројекта набављени за 25 школа, а презентације су претходно одржане  у Зрењанину, Сремској Митровици и Крагујевцу.

Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије и Ротари Дистрикта 2483 потписали су прошле године Меморандум за реализацију пројекта „За лепшу школу” у циљу опремања кабинета и учионица савременом опремом, стипендирања талентованих ђака, опремања ђачких кухиња, библиотека и фискултурних сала, уређивања школских дворишта и терена сходно потребама школа.