Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић састао се данас са министарком науке и образовања Републике Хрватске Блаженком Дивјак у Гимназији „Светозар Марковић“ у Суботици.

Састанку су присуствовали представници оба Министарства и покрајинске власти, са циљем успостављања ефикасне сарадње у области иницијалног образовања и стручног усавршавања наставника, као и обезбеђивања квалитетних уџбеника и наставних средстава.

Министар Шарчевић је рекао да је заједнички констатован напредак у сарадњи.

Осим што морамо бринути о правима мањина, како у Србији тако и Хрватској, имамо и обавезу да сарађујемо на унапређењу квалитета образовања, нагласио је Шарчевић.

Министар је истакао и да ће дигитализација уџбеника која је предвиђена новим законом  решити проблем недостајућих нискотиражних уџбеника, међу којима су и недостајући уџбеници на језицима националних мањина.

Радом на мрежи школа водићемо рачуна да сваком детету обезбедимо квалитетне услове за образовање, поручио је Шарчевић.

Министарка Дивјак је изразила задовољство што је имала прилику да разговара са колегом из Републике Србије на дан када се обележава 15 година постојања наставе на хрватском језику. Она је истакла да је радује чињеница да су многе препреке савладане, нарочито што је решен проблем недостајућих уџбеника на хрватском језику за основне школе.

Наредни корак су уџбеници за средњу школу и лекоторат на Универзитету у Новом Саду, додала је Дивјак.

Током посете гимназији, делегације су обишле одељења на којима ученици похађају наставу на српском и хрватском језику и присуствовали свечаности који су приредили ученици.

Гимназија ”Светозар Марковић” у којој се настава одвија на српском, мађарском и хрватском језику, представља једну од четири школе учеснице пројекта „Прекогранична интеркултурална сарадња образовних институција Републике Србије и Републике Хрватске“.

Циљ пројекта је остваривање интеркултуралне сарадње и повезивање образовних институција из Републике Србије и Републике Хрватске у области интеретничког и интеркултуралног дијалога, конструктивног решавања сукоба и превенције насиља. Пројекат се реализује у сарaдњи са Нансен дијалог центром Осијек и Нансен дијалог центром Србија који реализују обуке за школе учеснице пројекта.