Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Javna medijska ustanova „Radio-televizija Srbija” pokreću medijsku kampanju „Budi drug –spreči nasilje“  čiji je cilj zaštita dece i mladih od nasilja i razvijanje pozitivnog sistema vrednosti.

Sporazum o saradnji Ministarstva i Javne medijske ustanove danas su  potpisali   ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević i generalni direktor RTS-a Dragan Bujošević.

Ovom kampanjom koju pokrećemo sa RTS-om želimo da šaljemo poruke i deci i roditeljima i svim odraslima  šta nije dobro da se radi, ali i koja ponašanja su konstruktivna i vode ka rešavanju nekih situacija u kojima se nađu: kako da se ponašaju kada dođu u konflikt sa drugovima, od koga da zatraže pomoć i podršku, da ne treba da trpe nasilje, da se problemi ne rešavaju tučom , silom, vređanjem nego da  razgovor pomaže, da znaju da je drugarstvo važno i da pomažu drugu ukoliko prijave nasilje a ne da ćute o tome, da roditelji treba da budu uzori i svojoj i drugoj deci, da su odrasli tu da im pomognu i da roditelji treba odmah da se obrate školi ako njihovo dete trpi nasilje, ali i kada se njihovo dete nasilno ponaša i da zajedno pronađu najbolja rešenja, poručio je ministar Šarčević.

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja posebnu pažnju posvećuje prevenciji nasilja, rekao je ministar Šarčević i naglasio da je važno da se radi na  razvijanju pozitivnih vrednosti, humanosti, saradnje, razumevanja, razvijanju drugarstva i da sarađujemo sa svima koji mogu da daju doprinos.

Poruke koje šaljemo nisu teorija negu su rezultat iskustva i zajedničkog rada stručnjaka, dece, nastavnika i roditelja, dodao je ministar i istakao da su se  novinari, sportisti, glumci, muzičari i druge  javne ličnosti odmah i bez oklevanja odazvale  pozivu i prihvatile da učestvuju u kampanji podržavajući naš napor da radimo zajedno za dobrobit naše dece.

Generalni direktor RTS Dragan Bujošević rekao je da je posao Javnog servisa da decu uči da postanu „dobri i pristojni ljudi“.

Naš posao je da im kažemo da probleme mogu da reše na pametniji način, ali i da pomognemo roditeljima i nastavnicima, naveo je on.

Promoteri kampanje, poznata tv lica Slobodan Šarenac i Dragana Kosjerina ocenili su da je ova kampanja sjajna stvar.

Nadam se da ćemo kampanjom uspeti da korigujemo lošu sliku o kojoj često pričamo, rekla je Kosjerina.

Slobodan Šarenac je istakao da je vršnjačko nasilje  problem celog društva i da je to tema o kojoj ne sme da se ćuti.

Kratke video-spotove, sa jasnim porukama, RTS će emitovati u okviru televizijskog i radio programa pred najgledanije i najslušanije emisije. Ciljna grupa su mladi od 18 godina, ali i roditelji, nastavnici i svi drugi koji rade sa decom.Na društvenim mrežama (FacebookInstagramYoutube) plasiraćemo video-spotove, kako bi školarce, preko njima bliskih medija, na najbolji način animirali i edukovali. Preko mreža ćemo komunicirati sa mladima i tako u direktnom kontaktu sa njima saznati probleme i dileme koji ih muče i pokušati u nastavku kampanje da odgovorimo na njih.

Ideja je i da se organizuje „Karavan drugarstva“, gde će promo-lica kampanje, zajedno sa psiholozima, obilaziti škole u Srbiji i poruke kampanje širiti u direktnom kontaktu sa decom i nastavnicima.