Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Јавна медијска установа „Радио-телевизија Србија” покрећу медијску кампању „Буди друг –спречи насиље“  чији је циљ заштита деце и младих од насиља и развијање позитивног система вредности.

Споразум о сарадњи Министарства и Јавне медијске установе данас су  потписали   министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић и генерални директор РТС-а Драган Бујошевић.

Овом кампањом коју покрећемо са РТС-ом желимо да шаљемо поруке и деци и родитељима и свим одраслима  шта није добро да се ради, али и која понашања су конструктивна и воде ка решавању неких ситуација у којима се нађу: како да се понашају када дођу у конфликт са друговима, од кога да затраже помоћ и подршку, да не треба да трпе насиље, да се проблеми не решавају тучом , силом, вређањем него да  разговор помаже, да знају да је другарство важно и да помажу другу уколико пријаве насиље а не да ћуте о томе, да родитељи треба да буду узори и својој и другој деци, да су одрасли ту да им помогну и да родитељи треба одмах да се обрате школи ако њихово дете трпи насиље, али и када се њихово дете насилно понаша и да заједно пронађу најбоља решења, поручио је министар Шарчевић.

Министарство просвете, науке и технолошког развоја посебну пажњу посвећује превенцији насиља, рекао је министар Шарчевић и нагласио да је важно да се ради на  развијању позитивних вредности, хуманости, сарадње, разумевања, развијању другарства и да сарађујемо са свима који могу да дају допринос.

Поруке које шаљемо нису теорија негу су резултат искуства и заједничког рада стручњака, деце, наставника и родитеља, додао је министар и истакао да су се  новинари, спортисти, глумци, музичари и друге  јавне личности одмах и без оклевања одазвале  позиву и прихватиле да учествују у кампањи подржавајући наш напор да радимо заједно за добробит наше деце.

Генерални директор РТС Драган Бујошевић рекао је да је посао Јавног сервиса да децу учи да постану „добри и пристојни људи“.

Наш посао је да им кажемо да проблеме могу да реше на паметнији начин, али и да помогнемо родитељима и наставницима, навео је он.

Промотери кампање, позната тв лица Слободан Шаренац и Драгана Косјерина оценили су да је ова кампања сјајна ствар.

Надам се да ћемо кампањом успети да коригујемо лошу слику о којој често причамо, рекла је Косјерина.

Слободан Шаренац је истакао да је вршњачко насиље  проблем целог друштва и да је то тема о којој не сме да се ћути.

Кратке видео-спотове, са јасним порукама, РТС ће емитовати у оквиру телевизијског и радио програма пред најгледаније и најслушаније емисије. Циљна група су млади од 18 година, али и родитељи, наставници и сви други који раде са децом.На друштвеним мрежама (FacebookInstagramYoutube) пласираћемо видео-спотове, како би школарце, преко њима блиских медија, на најбољи начин анимирали и едуковали. Преко мрежа ћемо комуницирати са младима и тако у директном контакту са њима сазнати проблеме и дилеме који их муче и покушати у наставку кампање да одговоримо на њих.

Идеја је и да се организује „Караван другарства“, где ће промо-лица кампање, заједно са психолозима, обилазити школе у Србији и поруке кампање ширити у директном контакту са децом и наставницима.