Nastavnicima koji su osvojili najviše glasova na konkursu za izbor najboljih primera nastave na daljinu „Magija je u rukama nastavnika“ danas su u Beogradu uručene vredne nagrade.

Dodeljeno je ukupno 12 nagrada – za pet najboljih, nagrada publike i specijalne nagrade za najbolji primer projektne nastave, za najbolju interakciju s đacima u osnovnoj i srednjoj školi, najbolji primer TV nastave i za najbolju upotrebu digitalnih alata u nastavi u osnovnoj i srednjoj školi.

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević je čestitajući svim dobitnicima istakao da je onlajn nastava organizovana u vrlo kratkom roku.

U vrlo kratkom roku snimili smo nastavu na daljinu za niže i više razrede osnovne škole. Organizovali smo i nastavu na daljinu za gimnazije, za dualno obrazovanje, zatim i nastavu na jezicima manjina, naveo je on.

Ministar je dodao da je zahvaljujući angažovanju i motivisanošću nastavnika omogućio da se na daljinu emituje više hiljada časova nastave, kao i priloga za decu i učenike u našim obrazovnim ustanovama.

Ovo je bila prilika da svi pokažu koliko su dobri. Svi su videli da je u vreme pandemije obrazovanje funkcionisalo odlično, rekao je Šarčević i dodao da je na konkurs za izbor najboljih primera nastave na daljinu pristiglo više od 700 prijava.

Šarčević je naglasio da to pokazuje da nastavnici iz Srbije podržavaju i prate savremeno obrazovanje.

Neminovno je da u nastavi težimo savremenim dostignućima, da u skladu sa tim, u obrazovanje novih generacija učenika uvodimo digitalizaciju i osposobljavamo ih za život u 21. veku, da kroz inovirane planove i programe nastave i učenja omogućimo mladima da usvoje znanja i razviju kompetencije koje su neophodne da bi uspešno odgovorili izazovima savremenog sveta, kazao je ministar.

Izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović ocenila je da Srbija ima veliki potencijala kada je reč o nastavničkom kadru i da o tome govori ovaj konkurs.

Zadovoljni smo što su se nastavnici odazvali u ovako velikom broju i na ovaj izazov odgovorili kvalitetnim prijavama, kazala je ona i dodala da je najviše primera onlajn nastave bilo iz srpskog jezika (111), matematike (64), engleskog, istorije, likovnog i biologije.

Ona je navela da su traženje skrivenog blaga, učenje kroz strip ili video igre, obrade različitih pesama, kuvanje, izrada letelica ili intervju sa astronautom, samo neki od kreativnih i edukativnih alata koje su nastavnici koristili. Prema njenim rečima, gotovo 60.000 građana se uključilo u glasanje i podržalo svoje favorite.

Glavni i odgovorni urednik programa RTS-a Ilija Cerović rekao je da je zatvaranje obrazovnih institucija zbog pandemije izazvane virusom korona pokazalo da su svi akteri, počev od resornog Ministarstva, škola, nastavnog kadra i javnog medijskog servisa uložili ogroman trud da u vrlo kratkom roku organizuju nastavu na daljinu.

Bio je ovo veliki profesionalni izazov i za javni medijski servis. Emitovali smo program na drugom i trećem kanalu RTS-a i multimedijalnoj platformi RTS Planeta, uspostavljen je repozitorijum obrazovnih video sadržaja za učenike osnovnih i srednjih škola na besplatnoj aplikaciji Moja škola, rekao je on.

Prema njegovim rečima, od 17. marta do 29. maja na RTS planeti objavljeno je 2.270 časova – 1294 za osnovnu školu i 946 za srednju školu, od čega 276 za dualno obrazovanje.

Direktor misije USAID u Srbiji Majk de la Rosa naveo je da je ova inicijativa nastala iz partnerstva USAID-a i Naleda.

Naše partnerstvo podržava konstruktivan dijalog između privatnog sektora i institucija, a cilj ovog dijaloga je unapređenje poslovnog okruženja u Srbiji, rekao je on.

Konkurs za izbor najboljih primera nastave na daljinu  „Magija je u rukama nastavnika“ raspisali su NALED i Organizacija za razvoj karijere i omladinskog preduzetništva „Connecting“ u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Republičkim sekretarijatom za javne politike i uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

Nagrada za prvoplasiranog je učešće na studijskom putovanju u Finsku/Estoniju i laptop, dok su ostale nagrade laptop, tablet, pametni telefon i televizor, kao i vaučeri za kupovinu e-knjiga kod izdavača Laguna/Delfi. Svi istaknuti primeri nastave biće uvršteni u jedinstvenu javnu bazu najboljih praksi nastave na daljinu.

Dobitnici nagrada na konkursu „Magija je u rukama nastavnika“ su:

Prvo mesto – Olgica Spasojević, OŠ „Petar Leković“, Požega – Društvena igra o Marku Kraljeviću;

Drugo mesto – Jasmina Micić, Prva Kragujevačka gimnazija, Kragujevac – Parabole kroz interaktivni rad učenika;

Treće mesto – Marija Kojić, OŠ „Miroslav Antić“, Beograd – Dan planete Zemlje;

Četvrto mesto – Milena Kecman, Srednja škola „17. septembar“, Lajkovac – Od oluje preko akcije do znanja – Faradejev zakon elektromagnetne indukcije;

Peto mesto – Anđelka Petrović, Matematička gimnazija, Beograd – Ko je ovde bez greha – debata o Ani Karenjinoj;

Nagrada za najbolji primer TV nastave – Gorica Njegovanović, OŠ „Mihajlo Pupin“, Beograd – Upotreba velikog slova – TV čas;

Nagrada za korišćenje digitalnih alata u srednjoj školi – Mladen Šljivović, Gimnazija, Zaječar – Android igrica i eksperimenti kao učenje o nuklearnim reaktorima;

Nagrada za interakciju sa đacima u srednjoj školi – Mirjana Stakić Savković, Filološka gimnazija, Beograd – Život po osamnaestici – Priče iz doba korone;

Nagrada za korišćenje digitalnih alata u osnovnoj školi – Aleksandra Filipović, OŠ „Crnjanski“, Jagodina – Viks (Wix) vebsajt za interakciju sa učenicima;

Nagrada za interakciju sa đacima u osnovnoj školi – Jelena Lilić, OŠ „Milivoj Petković Fećko“, Ruma – Novinska agencija Antički Rim javlja;

Nagrada za projektnu nastavu – Đurđica Stojković, OŠ „Jovan Popović“, Beočin – Sačuvajmo pčele;

Nagrada publike – Jovica Plavšić, Deseta gimnazija „Mihajlo Pupin“, Beograd – Volim HemiJutjub