Министарство просвете, науке и технолошког развоја није одобрило формирање филолошког одељења Гимназији у Крушевцу због недостатка заинтересоване деце за тај смер.

Наиме, прошле године филолошко одељење те гимназије уписало је свега 17 ученика, а ове године се за припрему пријавило само десет. Да би одељење било формирано, потребно је да буде најмање 15 ученика, а оптимално 24.

Мањи број уписане деце створио је проблем формирања група за изучавање другог страног језика, јер се од 17 уписаних ученика осам определило за немачки језик, седам за италијански, а два за француски.

Република Србија, нити било која држава у свету, нема могућност да финансира одељења од неколико ученика која не испуњавају стандарде.

Када је реч о Гимназији у Крушевцу, због недостатка заинтересоване деце, директорка школе је прошле године организовала наставу да ученици присуствују настави другог страног језика са одељењем друштвено-језичког смера и да на крају школске године имају десет часова припремне наставе и полагање разредног испита.

На такву организацију незадовољни ученици и родитељи жалили су се великом броју институција, од школе, преко Министарства просвете, до Владе Србије и председника Републике.

Гимназији у Крушевцу и осталим школама које желе да имају специјализована одељења препоручено је да та одељења формирају тамо где ће моћи да обезбеде довољан број ученика.

Примедбе на укидање одељења су заправо притисак професора који желе да очувају своје увећане фондове часова.

Чињеница да Гимназија у Крушевцу ове године неће имати филолошко одељење, не значи да то неће моћи да га формира следеће године, можда чак два или три, уколико буде аплицирала. То све зависи од ангажовања директора те гимназије и, наравно, заинтересованости деце.

Да би прича о одељењима за надарене у мањим градовима била успешна, потребно је много више да се потруде активи директора. Потребно је да директори гимназија и основних школа од 1. септембра почну да промовишу специјализована одељења и истовремено припремају децу да положе пријемни испит.

Свака гимназија која буде обезбедила довољан број ђака, моћи ће да формира специјализовано одељење.

С друге стране, ученицима је специјализовано гимназијско образовање доступно и захваљујући мрежи домова ученика.

Наиме, талентована деца из Крушевца која желе да упишу филолошко одељење, могу то да учине у другим градовима, попут Ниша. Зато постоји мрежа ученичких домова, да би они из градова у којима нема интересовања за област коју желе да уче, могли наставу да похађају у другом месту.

Примера ради, у Крушевцу постоји Дом ученика средњих школа „Пане Ђукић Лимар“. Гимназија у том граду могла је заједно са активом директора да обезбеди по неколико заинтересованих ученика из Трстеника, Варварина, Блаца и осталих околних вароши. То би довело до испуњења норме за специјализовано одељење.