Od prvog septembra Informatika i računarstvo postaje obavezan predmet za učenike petog razreda u Srbiji. Koncept novog predmeta je suštinski različit od onoga na čemu je počivao dosadašnjeg izborni predmet. Učenici će informatička znanja sada sticati kroz tri teme: informaciono komunikaciona tehnologija,  digitalna pismenost i računarstvo. U okviru teme Računarstvo najvažnija novina je učenje programiranja u vizuelnom programskom jeziku. Cilj predmeta je da razvija digitalnu pismenost, kao jednu od najvažnijih veština za 21. vek.

Novi program uvažava činjenicu da u obrazovni sistem dolaze generacije rođene u digitalnom dobu, koje imaju bogato iskustvo korišćenja tehnologije iz svakodnevnog života. Informatika i računarstvo će učenicima približiti  informacione tehnologije i uči ih kako da ih bezbedno koriste. Sa druge strane, programiranje daje učenicima mogućnost da razviju kompjuterski način razmišljanja i rešavanja problema. Kompjuterski način razmišljanja je usmeren na rešavanje problema i primenjiv je u svim oblastima ljudske delatnosti. Ovaj pojam u sebi objedinjuje:

  • dekompoziciju problema na manje, lakše rešive celine,
  • prepoznavanje uzoraka i opštih rešenja,
  • generalizacija i apstrakcija
  • algoritamski način rešavanja problema,
  • vrednovanje rešenja.

Kako bi se realizovao novi nastavni program obučeno je 60 nastavnika iz svih školskih uprava, koji su već počeli da drže radionice na lokalnom nivou, a upravo oni će predstavljati okosnicu mreže podrške nastavnicima. Realizacija nastavne teme Računarstvo planirana je za drugo polugodište , pa će tokom prvog dela školske godine svi nastavnici proći neophodnu obuku.

Sve škole u Srbiji poseduju informatičku opremu. Ali reč je o tehnologiji koja se brzo razvija pa je Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja započelo obnovu računarskih kabineta. Do sada je iz budžeta Ministarstva putem javne nabavke kupljeno 550 računara, a u toku je nabavka još 150. Telekom Srbija je opremio 20 informatičkih kabineta u okviru obeležavanja 20 godina postojanja kompanije, ali su i mnoge druge kompanije pokazale interesovanje za ulaganje u  informatičku opremu za škole.

S obzirom da je oprema namenjena učenju neretko dolazi do kvarova. Prvi put nađeno je rešenje i za taj problem, naime, Ministarstvo za školsku 2017/18. godinu  obezbedilo 40 servisera pri školskim upravama,  koji će između ostalog imati zadatak da izlaze na teren i otklanjaju kvarove.