Konferencija „Pedagoška asistencija u obrazovnom sistemu u Republici Srbiji  na prekretnici razvoja – primeri dobre prakse, izazovi i vizija za budućnost“ koja je održana 15.novembra 2016.godine u Palati Srbije predstavljala je završni događaj projekta „Jačanje uloge i unapređenje kvaliteta rada pedagoških asistenata“ koji je Asocijacija pedagoških asistenata Srbije ( APAS) realizovala u saradnji sa UNICEF-om Srbija u toku 2015 i 2016.godine čiji je osnovni cilj bio unapređivanje usluge pedagoške asistencije u obrazovnom sistemu Republike  Srbije i izgradnja kvalitetnih partnerskih odnosa  APAS-a  sa relevantnim institucijama na nacionalnom  nivou, kao i razvoj strukture i rada Asocijacije pedagoških asistenata Srbije kao strukovnog udruženja.

Konferencija je imala za cilj okupljanje  svih relevantnih aktera sa nacionalnog i lokalnog nivoa, predstavnike pre  svega obrazovnih institucija, pedagoške asistente i asistentkinje radi razmene iskustava u vezi trenutnog stanja pedagoške asistencije u obrazovnom sistemu u Republici Srbiji, razmatranju  kontekstualnog okvira na osnovu praksi u okruženju i na medjunarodnom nivou kao i pružanje konkretnih smernica za izradu Pravilnika o pedagoškoj asistenciji kao jednog od veoma bitnih dokumenata za regulisaje servisa pedagoške asistencije u obrazovnom sistemu Republike Srbije.

Ispred Ministrastva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije otvorila državna sekretarka gospođa  Anamarija Viček govorivši o strateškom opredeljenju države da podrži one mere, među kojima je i uključivanje pedagoških asistenata u obrazovni sistem, koje doprinose  kvalitetnijem  sporovođenju procesa socijalne inkluzije Roma i Romkinja.

U uvodnom obraćanju prisutne su pozdravili predstavnik Nacionalnog saveta romske nacionalne manjine gospodin Živojin Mitrovićispred Kancelarije UNICEF-a u Srbiji gospođa Tanja Ranković i gospodin Božidar Nikolić kao predsednik Asocijacije pedagoških asistenata Srbije. Oni su zauzeli zajednički stav o pedagoškoj asistenciji kao veoma važnom  servisu pružanja podrške sprovodjenju obrazovne i socijalne inkluzije na nacionalnom nivou, o neophodnosti regulisanja radno-pravo statusa pedagoških asistenata u obrazovnom sistemu Republike Srbije kao i o značanoj ulozi Asocijacije pedagoških asistenata Srbije kao strukovnog udruženja kako za profesionalni razvoj tako i aktivno učešće pedagoških asistenata  u zastupanju prava dece iz romske  zajednice na kvalitetno i pravično obrazovanje.

Program konferencije bio je organizovan u tri tematske celine:Politika i praksa pedagoške asistencije u međunarodnoj perspektivi i u Srbiji, učešće i uloga Asocijacije pedagoških asistenata Srbije u međunarodnim i nacionalnim inicijativama i primeri dobre prakse pedagoških asistenata- izazovi u praksi.

Konferencija je omogućila svim učesnicima, relevantnim akterima obrazovnog procesa sa lokalnog i nacionalnog nivoa razmenu  iskustva, pružanje smernica za unapredjenje sistema pedagoške asistencije i definisanje  neke od važnih preporuka za buduće delovanje kao što je izrada Pravilnika o radu pedagoških asistenata kao jako bitog elementa u radu svih pedagoških asistenata, iniciranje saradnje sa drugim Asocijacijama i udruženjima na nacionalnom nivou prilikom posredovanja u nostrifikaciji-priznavanja strane  školske dokumentacije kao i jače umrežavanje svih aktera obrazovnog procesa za koje Asocijacija pedagoškiih asistenata Srbije kao strukovno udruženje daje dovoljno prostora.

Opširniju informaciju pronađite OVDE