Министар просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије Младен Шарчевић и генерална директорка Унеска Одри Азуле посетили су данас Девету гимназију „Михаило Петровић Алас“ у Београду.

Они су том приликом разговарали са ученицима ове школе који су освајали највиша признања и награде на градским и републичким такмичењима, олимпијадама знања, конкурсима и смотрама.

Министар Шарчевић изјавио је да је генерална директорка Унеска упозната са реформама које се спроводе у Србији у области образовања и науке, као и да их је оценила високом оценом.

Посета овој школи је увод у сутрашњи састанак који ће бити одржан у Палати Србије  на коме ће бити присутни стручњаци из области медија, образовања, информационих и комуникационих технологија који ће радити на припреми смерница за Нацрт глобалних стандарда за курикулумe за медијску и информациону писменост, рекао је  Шарчевић новинарима..

Министар је навео да је ученицима у реформисаним гимназијама доступан изборни програм о медијима и комуникацији, а да је намера да тај програм буде присутан и у другим школама.

Директорка Унеска изразила је задовољство што је на почетку боравка у Србији имала прилику да посети школу чији ученици имају изванредне резултате у различитим областима, од познавања страних језика до математике и рачунарства.

Она је рекла и да ће током дводневне посете Србији имати прилику да разговара са председником и премијерком Републике Србије.

Ово је прва посета генералног директора Унеска откако је Србија постала самостална држава.

Девета гимназија је савремена школа коју похађа око 1.000 ученика распоређених у 32 одељења. У школи постоје по три одељења друштвено-језичког и по пет одељења природно-матемаричког смера, као и ИТ одељење. У школи успешно раде: ђачки парламент, дебатни клуб, школски биоскоп, хор и оркестар, рецитаторска, литерарна, лингвистичка и драмска секција, фолклорна секција, дебатни клуб на енглеском језику као и разне спортске секције.

У школи већ неколико година постоји клуб за УН преко кога се ученици образују и учествују у пројектима који доприносе образовању младих о глобалним светским питањима. Посебно је значајан пројекат Београдски међународни модел УН – БИМУН, међународна конференција која се за ученике средњих школа организује од 2012. године, и која младима пружа могућност да у пракси боље упознају актуелна међународна питања и начине њиховог решавања у оквиру УН.