Министар просвeте, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић уручио је данас у Влади Србије традиционалне Светосавске награде за изузетне резултате у области образовања и васпитања за 2019. годину.

Честитајући добитницима министар Шарчевић је оценио да је Светосавска награда једно од најлепших и најзначајнијих признања које појединац или институција може да добије.

Према његовим речима, један од разлога што ова награда има посебан значај је што носи име по историјској личности са којом се народ у Србији најчешће идентификује.

Министар је навео да је комисија за доделу награда радила напорно и квалитетно, као и претходних година.

Мери се заиста прецизно допринос појединаца, институција у унапређењу образовања и васпитања. Сваке године, међу добитницима су и представници локалних самоуправа, компанија, научних институција и других организација, али и појединаца. Мислим да добитници награде представљају својеврсан узор, казао је Шарчевић.

За 2019. годину додељено је 28 Светосавских награда. Министарство просвете, науке и технолошког развоја додељује се појединцима, установама и компанијама за изузетне резултате у области образовања и васпитања, унапређењу образовно-васпитне праксе и развоју научних и уметничких достигнућа у области образовања и васпитања

Награђени су:

1. Весна Станимировић, директор Предшколске установе „Стоногица“, Сремска Митровица
За допринос у промовисању и угледу предшколске установе „Стоногица“ у домаћим и међународним оквирима.
Дала је значајан допринос развијању и јачању свести о важности екологије, хуманитарног рада, истовремено доприносећи квалитету васпитно- образовног рада у установи. Похваљена је на међународном фестивалу поезије за децу у Скопљу.

2. Милош Зорица, васпитач, Предшколска установа „Чукарица“, вртић, „Бајка“
За изузетно залагање у раду са децом и унапређивање квалитета васпитно- образовног рада.
Истиче се у подстицању развоја еколошке свести малишана и коришћењу рециклажних материјала у креирању средине за учење и игру. Учествује на националним и међународним стручним конференцијама. Објављује стручне радове у области предшколског васпитања и образовања.

3. ОШ „Вук Караџић“, Житковац
За вишегодишњи допринос квалитету основног образовања и васпитања и Републици Србији.
У школи постоји доследна посвећеност сваком ученику, посебно ученицима из осетљивих група. Установа је препозната као једна од педагошки најквалитетнијих установа у пројекту чији је циљ смањење осипања из основног образовања. Свој успех школа дугује посвећеним наставницима, стручним сарадницима и педагошком асистенту.

4. Драгана Андрић, наставник енглеског језика, ОШ „Херој Радмила Шишковић“, Смедеревска Паланка
За вишегодишњи допринос квалитету основног образовања и васпитања и Републици Србији.
Посебно се посвећује примени савремених достигнућа, метода и технологија у образовно-васпитном раду, користећи ИКТ алате, дигиталну учионицу, средства онлине комуникације подстичући ученике да сами стварају и користе веб алате. Аутор је и реализатор онлајн обуке за наставнике „Настава енглеског језика заснована на интердисциплинарном приступу“. Добитник је Националне и Европске ознаке квалитета што је и школи у којој ради омогућило да аплицира за ознаку еТвиниг школе.

5. Наташа Николић Гајић, учитељица, ОШ „Краљ Александар Први“, Пожаревац
За вишегодишњи допринос квалитету основног образовања и васпитања и Републици Србији.
Доприноси угледу установе у домаћим и међународним оквирима, аутор је стручних и научних радова. Покретач је различитих активности у школи. Прво председник Друштва учитеља Пожаревца, а затим и дугогодишњи председник Савеза учитеља Републике Србије где је остварила запажено ангажовање. Члан је радних група Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Завода за унапређивање образовања и васпитања и Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања у различитим областима.

6. Марина Лакчевић, наставник Технике и технологије у ОШ „Вук Караџић“, Београд
За вишегодишњи допринос квалитету основног образовања и васпитања и Републици Србији.
Применом савремених метода и поступака у процесу учења мотивише ученике и води их на велики број домаћих и међународних такмичења на којима постижу одличне резултате. Аутор је и реализатор више значајних програма у области развоја дигиталних компетенција наставника и ученика и примене савремене информационо-комуникационе технологије у образовно-васпитном процесу. На бројним обукама, научним скуповима и конференцијама промовише рад школе и примере добре праксе.

7. Саша Ристић, наставник информатике и рачунарства, ОШ „Светозар Марковић“, Врање
За вишегодишњи допринос квалитету основног образовања и васпитања и Републици Србији.
Посвећен је праћењу нових трендова у информатици и програмирању, а у настави користи савремене програмске језике. Његови ученици су освојили 1. место на републичком такмичењу „Битка за знање“ и пласирали се на Европско првенство, на коме је његова друга екипа ученика освојила такође 1. место и пласирала се на Светско првенство у Кини, где су освојили 2. место. Захваљујући овом изузетном резултату, професор је омогућио ученицима да буду први посетиоци Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Владе Републике Србије.

8. Јелена Иванчић, ученица 4. разреда Математичке гимназије у Београду
За постигнуте успехе на међународним такмичењима из математике.
Једина је ученица из Србије која је освојила три златне медаље на Европској математичкој олимпијади за девојке, а такође је прва ученица која је освојила златну медаљу на Међународној олимпијади из математике. Проглашена је 2019. године најбољом такмичарком на свету.

9. Урош Јаћевић, ученик 6. разреда МШ „Ватрослав Лисинки“ у Београду
За постигнућа на међународним такмичењима у категорији гитариста.
Ученик је завршног разреда ОМШ „Ватрослав Лисински“ у Београду. Током школовања је освојио више од 30 најпрестижнијих награда на националном и међународном нивоу. У 019. години носилац је прве награде на напјрестижнијем светском такмичењу за младе гитаристе „Ана Амалиа“ у Немачкој.

10. Електротехничка школа „Никола Тесла“, Београд
За дугогодишњи допринос квалитету средњег стручног образовања и васпитања у Републици Србији.
Доследним залагањем руководства и наставника за квалитет средњег стручног образовања у овој школи су однеговане генерације младих, стручних и предузетних људи који су носиоци развоја електротехничке, рачунарске и информатичке струке у нашој земљи.

11. Др Радивоје П. Стојковић, директор Гимназије „Јован Јовановић Змај“, Нови Сад
За огроман допринос развоју образовања и васпитања у Републици Србији.
Др Стојковића су за ову награду предложила три предлагача из области образовања. Радивоје Стојковић је дугогодишњи директор Гимназије „Јован Јовановић Змај“ у Новом Саду. Председник је Националног просветног савета. Својим изузетним залагањем и постигнућима значајно је допринео унапређивању квалитета образовања у Републици Србији.

12. Бранко Голоскоковић, директор Техничке школе, Ваљево
За огроман допринос развоју стручног образовања и васпитања у Републици Србији.
Дугогодишњи је директор Техничке школе у Ваљеву. Својом посвећеношћу и ангажовањем створио је услове за образовање ученика у складу са највишим стандардима. Остварује сарадњу са многим привредним субјектима из земље и иностранства. Председник је Секторског већа за индустријски развој.

13. Атила Поша, наставник ветеринарске медицине, Пољопривредна школа, Бачка Топола
За значајан допринос развоју стручног образовања и васпитања у Републици Србији.
Перспективан млади наставник својим радом и залагањем успешно мотивише ученике. Поред свакодневних обавеза у настави и бризи о сточном фонду на школској економији, заједно са својим ученицима укључен је у волонтерски рад у локалној средини.

14. Славољуб Стојадиновић, професор физичког васпитања, Економско-угоститељска школа „Вук Караџић“, Велика Плана
За испољену храброст и одлучност у изненадној и ризичној ситуацији.
Наставник који је показао изузетну прибраност, разоружавши нападача који је наоружан ушао у школу. Јавност га је препознала као наставника хероја.

15. Др Борис Пејин, ментор младим талентима – средњошколцима, Регионални центар за таленте Београд
За значајне успехе у раду са младим научним талентима у Републици Србији.
Ради као научни саветник у Регионалном центру за таленте Београд 2. Интензивно се бави менторским радом са младим научним талентима. Члан је више домаћих и међународних стручних и научних удружења. Иза себе има мноштво објављених научних радова у областима органске и аналитичке хемије.

16. Факултет техничких наука Универзитета у Новом Саду
За дугогодишњи допринос научно-истраживачком раду и изузетне резултате у школовању кадрова.
У свим сферама деловања постиже завидне резултате већ 60 година и поверење које му је дато претвара у понос. Факултет техничких наука са више од 15.000 активних студената, 1.200 запослених, једна је од најсавременије организованих високобразовних институција у региону, позната је и призната у целом свету. Тренутно на овом факултету се реализују истраживања у оквиру 110 пројеката МПНТР-а. Наставници и сарадници су у протеклој години објавили 257 радова у водећим светским часописима , а неки од њих су сврстани и међу најцитираније светске научнике.

17. Проф др Дејан Филиповић, декан Географског факултета Универзитета у Београду
За изузетне резултате у области образовања, унапређивању образовно-васпитне праксе и развоју научних достигнућа.
До сада је објавио 230 научних и стручних радова, од којих 12 у водећим светским часописима. Публиковао је 3 уџбеника, 3 практикума, 3 монографије и 1 приручник. Поред Географског, био је ангажован као наставник на Архитектонском и Саобраћајном факултету у Београду, ПМФ-у у Бања Луци и Грађевинском факултету у Суботици. Успешан је у примени иновација у струци, нарочито у повезивању теорије и праксе као и у раду са надареним ученицима.

18. Проф. др Небојша Арсић, декан Факултета Техничких наука у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици
За допринос промовисању Универзитета у Приштини кроз реализацију међународних пројеката.
Координатор је више међународних пројеката из категорије Erasmus + као и националних пројеката из области унапређења образовања. Аутор и коаутор је више универзитетских уџбеника. Поред наставе на матичном факултету, изводио је наставу и на другим високошколским установама у земљи, а био је и предавач по позиву на универзитетима у САД-у, Летонији, Мађарској, Пољској и Грчкој.

19. Марио Цекић, студент основних академских студија на Филозофском факултету у Нишу

За постигнућа у досадашњем образовању и промоцију науке.
Студент четврте године социологије на Филозофском факултету у Нишу. За само годину дана објавио је 5 научних радова. Једини је студент чији је рад прихваћен за излагање на симпозијуму који организује туниско-медитеранска асоцијација, на коме учествују искључиво професори и асистенти бројних светских универзитета. Дуги низ година активан је у невладиним организацијама. Оснивач је Центра за демократски развој и унапређење друштва.

20. Војислав Глигоровски, студент на докторским студијама у Лозани

За постигнућа током студија и промоцију високог образовања.
Докторант на Савезном политехничком институту у Лозани. Паралелно је студирао и завршио Биолошки и Електротехнички факултет на Универзитету у Београду, оба са просеком 10,00. Макс Планк Институт за молекуларну ћелијску биологију и генетику у Дрездену доделио му је прву награду за најбољи рачунарски модел успостављања поларности ћелије. Добитник је награде Биолошког факултета за постигнуте изузетне резултате и промоцију факултета, као и Електротехничког факултета за најбољег дипломираног студента на Одсеку за сигнале и системе.

21. Проф. др Петар Аџић, редовни професор Физичког факултета Универзитета у Београду

За изузетан допринос унапређењу сарадње са Европском организацијом за нуклеарна истраживања (ЦЕРН)
Научни саветник и редовни професор, у пензији. Објавио је више од 1000
1000 колаборацијских и самосталних публикација у врхунским међународним часописима, написао је и три монографије. Од 2012. представља Србију у Европској комисији за будуће акцелераторске пројекте, а од 2014. године обавља и одговорну функцију научног представника Србије у ЦЕРН-овом савету. Дао је допринос унапређењу сарадње са Европском организацијом за нуклеарна истраживања (ЦЕРН), што је резултирало и пуноправним чланством Републике Србије у 2019. години.

22. Проф. др Момчило Павловић, историчар

За унапређење науке и наставе историје у Србији.
Истакнути историчар, научни саветник и редовни професор, аутор је или коаутор 25 монографија и књига, 10 поглавља у књигама и преко 90 научних радова, више стотина фељтона и чланака у часописима и дневним листовима. Аутор је бројних издања уџбеника Историје за основну и средњу школу. Председник је друштва историчара Србије „Стојан Новаковић“, где активно учествује у организацији најмасовнијег такмичења ученика основних и средњих школа у Србији. Проф. Павловић је успоставио изузетну сарадњу са српском дијаспором у неколико земаља (Пољска, Румунија, Мађарска, Француска и др.) о чему сведоче и бројна признања.

23. Манастир Студеница
За реализацију пројекта „Дигитална Студеница“ поводом обележавања јубилеја 800 година аутокефалности Српске православне Цркве.
Управа Манастира Студеница реализовала је пројекат „Дигитална Студеница“ који у виду интерактивне инсталације и експоната даје информације из историје, развоја манастира Студеница и његових најважнијих ктитора. Садржаји су доступни на српском, енглеском и руском језику, употребом савремених технологија олакшано је приказивање музејских вредности великом броју посетилаца.

24. Истраживачка станица „Петница“

За вишедеценијске резултате у области образовања и васпитања из различитих области природних, друштвених и техничких наука.
У претходних 35 година у Истраживачкој станици „Петница“ реализовано је близу 4000 различитих радионица, курсева, семинара и научних кампова, који су обухватили преко 50000 младих. У тој истраживачкој станици примењује се велики број иновативних и нетипичних техника наставе и ангажовања ученика које подстичу стицање и примену знања, оригиналност и креативност, вишедисциплинарни приступ научној настави и подстичу вршњачку едукацију.

25. Татјана Поповић, наставник и координатор

За неизмеран допринос унапређењу наставе у својству наставника и координатора образовно васпитног рада на српском језику у покрајину Баден-Виртембергу, СР Немачка.
У својству наставника и координатора образовно-васпитног рада на српском језику у покрајини Баден-Виртемберг, СР Немачка, својим пожртвованим радом и иновативношћу допринела је унапређењу наставе, већим достигнућима ученика и њиховој мотивацији за учешће у различитим пројектима и ваннаставним активностима. Добитница је награде за најиновативнијег наставника немачког језика на конкурсу издавачке куће „Kllet“ Београд и Светосавске повеље коју додељује скупштина Општине Инђија.

26. Милош Вучевић, градоначелник Новог Сада

За велики допринос побољшању услова рада у предшколским установама и установама образовања, као и афирмацију успешних ученика Града Новог Сада.
Као градоначелник Новог Сада дао је велики допринос афирмацији образовања и васпитања у Новом Саду кроз побољшање услова рада предшколских установа и установа образовања. Допринео је усвајању програма којим су обезбеђена средства за набавку уџбеника за први разред основне школе, посету 50 најбољих ученика основних школа Новог Сада Српској кући на Крфу, организоване посете ученика основних и средњих школа Народном музеју у Београду и Позоришту младих. Иницијатор је утемељења Видовданске награде Града Новог Сада за постигнућа ученика на републичким и међународним такмичењима.

27. Нихат Бишевац, градоначелник Новог Пазара
За велики допринос побољшању услова рада у предшколским установама и установама образовања, као и афирмацију успешних ученика Новог Пазара.

Као градоначелник Новог Пазара уложио је огроман труд за побољшање материјалног статуса предшколских установа, установа образовања, просветних радника и ученика. Допринео је популаризацији културне баштине Новог Пазара кроз подршку пројекту САНУ: мултикултурална Србија-дигитализација културно-образовне баштине, реализацији пројекта намењеног ученицима основних школа – Образовни круг за учење француског, немачког и италијанског језика и културе ових земаља, пројекта „Различитост у промоцији одрживог развоја“ у чему је учествовало више стотина ученика.

28. Томица Стојановић, члан Градског већа за образовање Града Пожаревца

За неизмеран допринос оснивању и промовисању ученичких задруга и неговању духа ученичког задругарства.
Свој допринос унапређењу образовања и васпитања у Србији дао је као наставник физичког васпитања, директор школе „Свети владика Николај“, ватерполо тренер и члан Градског већа за образовање Града Пожаревца. Зачетник је идеје о оживљавању ученичких задруга која представља један од циљева Стратегије образовања МПНТР-а. Оснивач је прве ученичке задруге у пожаревачком крају и првог савеза ученичких задруга у Републици Србији.