Повећање броја педагошких асистената, обезбеђивање уџбеника на језицима националних мањина, ромски језик као изборни предмет, услуга личног пратиоца неке су од мера које доприносе праведнијем и доступнијем образовању у Србији, рекла је данас у Београду помоћница министра просвете за предшколско и основно образовање Весна Недељковић.

Како је истакла, те мере утицале су на укључивању у образовање већег броја ученика из осетљивих група и смањење раног напуштања школе.

На данашњој конференцији  „Ел система – образовање за 21. век“ чија је тема укључивање у образовање као пут ка пуној социјалној инклузији Недељковић је рекла да Закон о основама система образовања и васпитања и закони и подзаконска акта који из њега произилазе садрже низ одредби које доприносе добробити деце и ученика из осетљивих друштвених група и повећавају праведност и доступност образовања.

Повећање броја педагошких асистената, обезбеђивање уџбеника на језицима националних мањина, бесплатних уџбеника за ученике из породица са више деце или корисника социјалне помоћи, обезбеђивање прилагођених уџбеника, програм српског као нематерњег језика,  ромски језик као изборни предмет, бесплатан превоз до основне школе и предшколске установе, услуга личног пратиоца, прилагођавање завршног, пријемног и матурског испита су мере које доприносе праведности у образовању, навела је она.

Недељковић је подсетила да значајан ефекат имају и афирмативне мере уписа у предшколску установу, а посебно у средње школе и на високообразовне установе.

Она је указала и да је циљ Министарства унапређивање квалитета образовања.

У центру наставе је ученик и процес учења, а настава је усмерена на  исходе учења и развој општих и међупредметних компетенција. Нови приступ захтева другачије наставничке компетенције, казала је она и додала да је у овој години 18.000 наставника било обухваћено обуком усмереном на развој компетенција.

Недељковић је захвала Удружењу музичке уметности – Музик арт проџект (Music Art Project) на иницијативи да се организује конференција и представи међународни Програм Ел Система који се у Србији успешно спроводи од 2014. године.

Програм Ел Система је пример иновативног приступа у раду са децом и ученицима из осетљивих друштвених група чији је циљ боље социјално укључивање и смањивање раног напуштања школе.

Конференцији у Београду су присуствовали и представници Делегације Европске уније у Србији, Уницефа, Министарстава државне управе и локалне самоуправе, Сталне конференције градова и општина.