U saradnji Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Centra za obrazovne politike, Kultur Kontakt Austrija i UNICEFa u danas je u Beogradu održan međunarodni okrugli sto posvećen obrazovanju dece i mladih izbeglica, migranata i tražioca azila.  

Učesnici/ce okruglog stola su članovi/ce Radne grupe Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja za podršku obrazovanju izbeglica i migranata, koju pored predstavnika relevatnih sektora Ministarstva čine i predstavnici Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, predstavnici/ce školskih uprava, mentori/ke školama, Danskog saveta za izbeglice, Kultur Kontakta, Omladinskog koledža i Instituta za razvoj talenta iz Austrije, Centra za obrazovne politike, UNICEF kancelarija iz Srbije i Bugarske.

Cilj okruglog stola je razmena iskustva na nivou politika i prakse o ključnim pitanjima koja se odnose na pristup i kvalitet obrazovanja dece izbeglica i migranata. Otvarajući okrugli sto Vesna Nedeljković, pomoćnica ministra za predškolsko i osnovno obrazovanje i Tanja Ranković, rukovoditeljka programa obrazovanja u kancelariji UNICEFa u Srbiji istakle su značaj saradnje svih aktera kako bi se na najadekvatniji način obezbedio pristup kvalitetnom obrazovanju deci izbeglicama i migrantima, dok je Gerhald Kowar, direktor Kultur Kontakta Austrija podsetio na potrebu razumevanja ljudske i obrazovne situacije u kojoj su se našli migranti, a koja se može dogoditi svakom od nas.

  Učesnici/e su imali prilike da kroz iskustva iz Austrije razmotre različite načine na koje je moguće organizovati ostvarivanje prava na obrazovanje mladima koji nisu pohađali školu kroz programe usmerene na učenje jezika i sticanje osnovnih veština i socijalnih kompetencija, koje bi ih pripremile za uključivanje u obuke za deficitarna zanimanja.

Kroz iskustva Bugarske i Srbije učesnici su predstavili  uticaj koje je uključivanje dece izbeglica i migranata imalo na dalje unapređivanje  sistema obrazovanja, kako na zakonodavni okvir, tako i na praksu, a posebno na razvijanje programa za učenje jezika nastave kao stranog jezika, usmerenost obrazovanja na sticanje ključnih kompetencija i fleksibilnost organizacije nastave i učenja.

Učesnici iz drugih zemalja su izrazili zahvalnost za pruženu priliku za učenje, posebno iz iskustva Republike Srbije.