У Основној школи „Дринка Павловић“ у Београду данас је одржан први ФинПис час – посвећен финансијској писмености, а ученици су имали прилику да, између осталог, науче шта је приход и расход и како да уштеде.

Часу је присуствовала и помоћница министра просвете за предшколско и основно образовање и васпитање, Весна Недељковић која је  рекла је да је више од 1.000 наставника и учитеља обучено да са децом ради финансијску писменост. Она  је истакла да се не говори о посебном предмету.

Пројектна замисао којом смо се руководили, а то је изучавање финансијске писмености сада улази у систем, не само у овој школи него и у другим школама. Више од 1.000 наставника и учитеља је обучено да са децом ради финансијску писменост. Ми као Министарство имамо намеру да буџетирамо наставак ове приче да би ово постало део системског решења, казала је она.

Према њеним речима, то је у духу реформе која је уведена у првом и петом разреду основне школе.

Међупредметно увезивање садржаја и повезивање је кључна ствар у овој реформи, осим наравно, исхода. Један од исхода ће бити и ставка која мери финансијску писменост, односно функционално знање. Финансијска писменост је важна када је укомпонујемо са наставним садржајима из свих предмета, када говоримо о развоју предузетничке мисли и идеје, као и када говоримо о дуалном образовању, казала је Недељковић.

Помоћница министра просвете за дуално и предузетничко образовање Габријела Грујић рекла је да је ово веома значајно за развој предузетничких компетенција код младих.

Тема је како кроз међупредметно увезивање садржаја можемо да постигнемо значајне ефекте да деца већ од овог узраста знају шта је приход, шта је расход и како да уштеде. Ово данас је доказ како промишљамо о подизању нових платформи образовања и да докажемо да образовање не значи само стицање знања, већ и на који начин децу учимо да та знања користе,  додала је она.

Грујић је оценила је да ће знања која се стичу на овај начин остати трајна и бити корисна.

Генерални директор компаније Виса за Југоисточну Европу Владимир Ђорђевић,  казао је да „ФинПис“ својим свеобухватним програмом доноси низ извора и материјала за финансијско образовање, креираних тако да мотивишу и инспиришу наставнике, децу предшколског и школског узраста и ширу заједницу.

Ђорђевић је нагласио да је циљ Пилот-пројекта да учење о финансијским концептима постане приступачније и интерактивно, док се теме крећу од основних појмова за најмлађи узраст, па све до сложенијих тема за младе који ће ускоро постати финансијски независни.

ФинПис: „Укључивање финансијског описмењавања у систем образовања и васпитања Републике Србије” је први Пилот-пројекат ове врсте у Србији и ширем региону. Пројекат ће се спроводити током школске 2018/2019. Пилот-пројектом биће обухваћено 1.260 наставника и васпитача и 15.000 деце из 34 школе и 8 предшколских установа широм земље.

Партнер Министарства просвете на овом пројекту је компанија ВИСА.