Министарство просвете, науке и технолошког развоја, Удружење банака Србије и компанија Visa организовали су 19. марта округли сто за медије на тему „Развој и унапређење финансијске писмености у систему образовања и васпитања у Србији“ с циљем да додатно истакну значај ове теме и представе најважније активности које су реализоване на овом пољу.

Присутни на догађају одржаном у Удружењу банака Србије, имали су прилику да упознају ученике из Србије који су освојили прва три места на националном нивоу у оквиру такмичења Европски квиз новца и разговарају са ученицима који ће отпутовати на финално такмичење у Бриселу, у мају.

Наиме, прво место освојили су ученици VIII1, ОШ „Душко Радовић“ из Београда, другопласирани били су ђаци VIII4, „Прва основна школа краља Петар II“ из Ужица,  док су треће место заузели ученици I5, Прва београдска гимназија. За шесторо најбољих ученика из поменутих одељења компанија Visa припремила је поклоне – таблет рачунаре.

Весна Недељковић, помоћник министра за предшколско и основно образовање и васпитање, говорила је о значају увођења систематичног приступа финансијском образовању, циљевима Министарства и богатом програму активности који ће бити реализован у оквиру ФинПиса.

Пилот – пројекат ФинПис: „Укључивање финансијског описмењавања у систем образовања и васпитања Републике Србије“ биће имплементиран у 34 школе широм Србије и 8 предшколских установа и обухватиће рад 1 260 васпитача, учитеља и наставника и 15 000 деце предшколског и основношколског узраста.

Др Гордана Степић, аутор Пилот-пројекта ФинПис, представила је истраживање „Мишљења наставника о могућностима и начинима укључивања финансијског описмењавања у систем образовања и васпитања Републике Србије“ које је Министарство просвете, науке и технолошког развоја реализовало с циљем да сагледа стање и перспективе за укључивање финансијског описмењавања у образовни систем.

Истраживање је реализовано електронским путем у периоду од 26.5-30.6.2017. године и обухватило је узорак од 1 014 запослених у ОШ. На основу резултата истраживања можемо закључити да запослени у ОШ имају позитиван став о могућностима укључивања финансијског описмењавања у систем образовања и васпитања, да се слажу да је важно и да га треба увести како међупредметну компетенцију, кроз кроз игру, радионице и реалне животне ситуације, али и задатке у оквиру наставних предмета. Запослени у ОШ спремни су да се стручно усавршавају у овом домену и сматрају да им је оно потребно јер нису довољно упознати са садржајима из финансијске писмености, не поседују материјале за рад и нису довољно обучени како да садржаје из финансијске писмености укључе у наставу.

Владимир Ђорђевић, генерални директор компаније Visa за Југоисточну Европу представио је дигиталне и мултимедијалне платформе развијене у оквиру Пилот-пројекта пројекта ФинПис (http://finpis.mi.sanu.ac.rs/). Наиме, Visa, као званични партнер Министарства просвете, науке и технолошког развоја, учествује на развоју програма који ће учење о новцу учинити доступнијим и интерактивнијим. Својим свеобухватним програмом ФинПис обезбеђује низ извора, средстава и материјала за финансијско образовање који су развијени тако да мотивишу и инспиришу предаваче, децу предшколског и школског узраста, као и популацију целе земље.