Савремени ЦНЦ тренинг центар, чији је циљ да младе од 18 до 35 година додатно обучи за занимање оператер машинске обраде на ЦНЦ машинама, данас је свечано отворен у Крагујевцу.

Како је истакао Александар Пајић, саветник министра просвете надлежан за послове средњег образовања и образовања одраслих, тренинг центар ће омогућити да Крагујевац и читава Шумадија хватају корак са изазовима четврте индустријске револуције.

Он ће убрзати развој образовања, али и технолошку трансформацију и економски развој у областима машинства, примењене електротехнике и информационих технологија, рекао је Пајић.

Саветник министра је истакао да је ЦНЦ тренинг центар одличан пример реформе стручног образовања који спаја образовне установе и привреду, а с циљем развоја економије Србије.

Центар је успостављен у оквиру јавно-приватног партнерства између Града Крагујевца, неколико најуспешнији приватних компанија и Средње стручне школе у Крагујевцу, која ове године обележава 165 година постојања.

Пајић је констатовао да је оснивањем Средње стручне школе, указом кнеза Александра Карађорђевића 1854, започео развој стручног образовања у Србији.

Према његовим речима мисија школе се није мењала 165 година, а то је образовање стручних кадрова за потребе занатства и индустрије у Крагујевцу и читавом Шумадијском округу.

Напори које Средња стручна школа данас улаже, заједно са својим партнерима из привреде, у складу су са општим напорима Министарства просвете да се стратешки и квалитативно унапреди област стручног образовања у Србији, рекао је Пајић.

Он је као пример навео чињеницу да је у текућој школској години Министарство просвете у стручним школама започело реализацију 18 нових образовних профила.

За све ове профиле израђени су стандарди квалификација,  планови и програми наставе и учења засновани на исходима као и модерни нормативи простора, опреме и наставних средстава и врсте стручне спреме наставника, стручних сарадника и помоћних наставника, објаснио је Пајић.

Саветник министра је истакао да се већина нових образовних профила реализује кроз неки од видова сарадње школа са послодавцима „што је основна одредница свих реформи стручног образовања у целини“.

Поменуте промене обезбеђују пораст квалитета стручног образовања и достизање предвиђених стандарда квалификација и исхода учења, рекао је Пајић.

Он је закључио да се њима остварује један од најважнијих стратешких циљева у области стручног образовања да се обухват уписа ученика профилима заснованим на стандарду квалификација из године у годину повећава и да се олакша и убрза њихов прелазак из света образовања у свет рада.