Izaberite stranicu

Ученичка компанија „Lego Buzz” из Прве крагујевачке гимназије освојила је прво место на Националном такмичењу најбољих ученичких компанија одржаном у Београду у 15. и 16. маја. Ученици се у оквиру компаније баве производњом посебних рамова са сензорима који сваку кошницу претварају у паметну, а пчелар има константан увид у стање своје пчелиње заједнице. У јулу ће пет крагујевачких средњошколаца и њихова наставница-менторка представљати Србију на европском такмичењу ученичких компанија у Бриселу на коме ће учествовати и ученичке компаније из 35 земаља.

Друго место освојила је ученичка компанија „C Macc” (Гимназија „Бора Станковић“, Ниш) са специфичним производом од „паметне масе“ која развија фину моторику код деце, док је треће место припало ученицима из компаније „Еко Ком” (Школски центар „Никола Тесла“, Вршац) који користе отпад из процеса прераде грожђа ради производње и продаје органског ђубрива.  Специјална ТелеГроуп награда за најбољу примену информационо-комуникационих технологија отишла је у руке ученика из компаније „Rain Drop“ (Средња школа „Свети Ахилије“, Ариље) који изтађују системе за аутоматске наводњавање.

Двадесет најбољих тимова из средњих школа широм Србије представило је производе и услуге својих компанија у оквиру продајног сајма у тржном центру Делта Сити, а потом су  презентовали публици и жирију бизнис планове. Ученици који су „запослени” у овим компанијама током школске године стичу знања о тржишној економији и предузетништву кроз програме „Достигнућа младих” и своју компанију воде од оснивања до израде компанијског извештаја и затварања компаније. Програм Ученичка компанија део је пројекта Владе Републике Србије „Година предузетништва“ који спроводи Министарство привреде, а Европска комисија га је означила као најбољи модел предузетничког образовања за ученике средњих школа.

Поред награда за најбољу ученичку компанију, додељене су и награде Предузетникус за најбољег наставника године (Братислав Васић, Економска школа, Ниш) и најбољег пословног волонтера године (Влаисав Филиповић, UniCredit банка).

Такмичење је реализовала организација Достигнућа младих у Србији уз финансијску помоћ Министарства привреде, Америчке агенције за међународни развој и компанија TeleGroup и ManpowerGroup.

Достигнућа младих у Србији је невладина организација која већ 12 година спроводи образовне програме из области предузетништва у школама широм Србије и део је глобалне мреже Junior Achievement Worldwide која постоји од 1919. године.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Print this page