Више од 4.500 ученика у Србији школује се по моделу дуалног образовања заснованом на најбољем искуству Немачке, Швајцарске и Аустрије, чиме стичу нове вештине које ће им омогућити да сутра лакше дођу до посла, истакла је помоћница министра просвете науке и технолошког развоја Габријела Грујић.

На радном скупу, организованим поводом петогодишњице имплементације пројекта „Реформа средњег стручног образовања“, Грујић је указала на чињеницу да је у реализацију модела дуалног образовања укључено 600 компанија, а да је интересовање било три пута веће.

Она је додала да је Немачка организација за међународну сарадњу (ГИЗ), која спроводи пројекат реформе у име Владе Савезне Републике Немачке, а у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја, помогао модернизацију и изградњу шест образовних профила које похађа око 2.700 ученика у 53 средње стручне школе.

У односу на свеукупан број ученика и школа у дуалном образовању, то представља заиста значајан резултат, рекла је Грујић.

Према њеним речима за упис дуалних образовних профила влада велико интересовање ученика.

У последњем упису у средње школе на свако место пријавило се најмање двоструко више кандидата, а у неким школа и по пет кандидата, што потврђује да су млади Србије увидели да им овакав модел образовања нуди адекватан квалитет знања који их чини одмах запошљивим након завршеног жељеног нивоа школовања, објаснила је Грујић.

Помоћница министра је најавила да се сада ради на законодавном оквиру за имплементацију дуалног образовања у области високог образовања.

Желимо да омогућимо студентима да, када већ одлазе на праксу у компаније, то искуство њиховог деловања на одређеним пројектима и сарадње са менторима из компанија буде њихово прво значајно радно искуство и заправо их на неки начин определило за запошљавање, рекла је Грујић.

Грујић је нагласила и да је ГИЗ исказао намеру да, кроз пружање експертске подршке, подржи израду студије изводљивости за израду законодавног оквира за имплементацију дуалног образовања у области високог образовања.

Пројекат „Реформа средњег стручног образовања“, подржао је израду Закона о дуалном обрзовању, и пратећим правилницима који ће ступити на снагу школске 2019/2020. године.

Амбасадор Савезне Републике Немачке у Србији Томас Шиб констатовао је да је добро образовање најважнији одрживи циљ Уједињених нација и истакао значај тесне сарадње школа и предузећа на обострану корист .

На радном скупу учествовале су и вођа пројекта „Реформа средњег стручног образовања“, ГИЗ Ан-Катрин Хентчел и директорка Центра за едукацију, дуално образовање и образовне политике у Привредној комори Србије Мирјана Ковачевић.

Учесници су закључили да су у периоду када је започет пројекат „Реформа средњег стручног образовања“ многи свршени ученици и ученице средњих стручних школа тешко налазили посао због тога што је њихово образовање било усредсређено више на теоријска знања, а мање на практичне вештине које компаније траже.

За старосну групу од 15-24 године, стопа незапослености годинама пре почетка пројекта, није падала испод 40 процената, а радна места у занатско-техничким занимањима остајала су непопуњена јер послодавци нису могли да нађу квалификоване раднике у струкама које су им потребне.