Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja obezbeđuje PISA testiranje, najveće međunarodno istraživanje u oblasti obrazovanja, a realizuje ga Institut za psihologiju .

Nakon prošlogodišnjeg probnog testiranja, u aprilu 2018. kreće glavno PISA istraživanje. Rezultati će pokazati gde se nalazi naše obrazovanje po pitanju funkcionalnih znanja učenika i šta treba da unapređujemo kako bi dostigli željene standarde. Takođe, rezultati će nam pokazati i kako se znanje naših učenika rangira u društvu više od 200 zemalja koje učestvuju u ovom međunarodnom istraživanju. PISA test je stoga, svojevrstan pokazatelj kvaliteta obrazovanja koji proverava uspešnost dosadašnjih intervencija u obrazovanju i daje smernice za dalje korekcije.

 Istraživanje počinje posle 10. aprila i traje mesec i po dana. Realizuje se na mnogo većem uzorku od prethodnih. 222 škole, većinom srednje, odnosno, oko 8000 učenika će elektronskim putem rešavati PISA test, kojim su obuhvaćene čitalačka, matematička, naučna i finansijska pismenost. Za potrebe ovako obimnog istraživanja, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i donatori će obezbediti dodatne laptopove kao podršku informatičkim kabinetima škola, što će omogućiti efikasniju realizaciju ove studije.

 Prema novom Zakonu o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja škole su u obavezi da uzmu učešće u istraživanjima koja se sprovode na osnovu međunarodnih ugovora.

 Od februara 2018. nastavnicima i učenicima će preko sajta Ministarstva biti omogućeno da se upoznaju sa pisolikim zadacima koje su sačinile radne grupe formirane u okviru Nacionalnog saveta za praćenje PISA istraživanja. Cilj je da se učenici pripreme za ovakvu vrstu testiranja znanja, kako bi faktor iznenađenja i njegove negativne posledice na rezultat testa bili što manji. Dugoročno, potreba je da što više ovakvih zadataka budu deo redovne nastavne prakse, jer se time podržava promena paradigme obrazovanja – učenje usmereno na ishode a ne na sadržaje.