Izaberite stranicu

Представници Министарства просвете, науке и технолошког развоја су на позив Сталне конференције градова и општина (СКГО) учествовали у раду конститутивне седнице Одбора за образовање, културу, омладину и спорт СКГО, која је одржана у Београду 16. маја.

У име Министарства просвете, науке и технолошког развоја присутнима су се обратили помоћник министра за средње образовање и васпитање и образовање одраслих Александар Пајић, који је говорио о плану уписа у средњу школу и Гордана Радовановић, руководилац Групе за правне, аналитичке и информатичке послове и праћење стања и процену ризика Сектора за инспекцијске послове, која је представила најважније одредбе новог Закона о просветној инспекцији.

 Сарадница за рани развој Групе за образовање мањина, социјалну инклузију и заштиту од насиља и дискриминације Биљана Којовић представила је пројекат „Инклузивно предшколско васпитање и образовање“, који Министарство просвете, науке и технолошког развоја реализује уз помоћ Зајма Међународне банке за обнову и развој.

С обзиром да Одбор СКГО за образовање, културу, омладину и спорт, као стално радно тело СКГО, између осталог разматра питања која су у надлежности локалне самоуправе у области предшколског васпитања и образовања, учесници овог састанка су имали прилику да се боље упознају са најзначајнијим аспектима пројекта „Инклузивно предшколско васпитање и образовање“. Најзанимљивије за присутне је било представљање делова пројекта који се односе на изградњу нових вртића, адаптацију и пренамену простора у постојећим објектима у локалним заједницама у сврху повећања обухвата деце предшколским васпитањем и образовањем, као и на грантове локалним самоуправама у циљу унапређивања капацитета за пружање подршке деци и породицама из осетљивих друштвених група. Учесницима састанка додатне податке о Пројекту изнео је и Момчило Гајић, координатор компоненте 1 пројекта „Инклузивно предшколско васпитање и образовање“.

Оцењено је да су представљања актуелних активности и иницијатива Министарства на састанцима СКГО од изузетног значаја и користи за обе стране. Договорено је да се настави са том праксом, као и да се интензивира комуникација у наредном периоду реализације пројекта „Инклузивно предшколско васпитање и образовање“.