Представници просветних власти немачке покрајине Баден-Виртемберг, једне од најбогатијих у тој земљи, похвалили су реформе у српском образовном систему и поручили да је управо то оно што и они желе да постигну и чему теже.

Саветници за образовање немачке покрајине су у Фрајбургу, на Симпозијуму конзуларних представника, координатора и наставника који предају матерњи језик у покрајини Баден – Виртемберг, истакли да су веома заинтересовани за образовне политике којима се руководило Министарство просвете, науке и технолошког развоја у спровођењу и примени нове парадигме образовања.

Министар просвете Младен Шарчевић и помоћница министра Весна Недељковић су са немачким колегама разговарали о образовном систем и плану наставе у Баден-Виртембергу и Србији.

Српска делегација је представила реформе и процесе који су у току, измену законске регулативе, као и напоре и учињене кораке у доношењу и примени новог курикулума оријентисаног на компетенције и исходе, број обучених наставника, дигиталног образовног система, развој кључних и међупредметних компетенција, као и начелно нова полазишта за доношење нове Стратегије 2030.

Министру Шарчевићу је указана и част да отвори симпозијум, где је он истакао значај учења матерњег језика, културе, традиције и наслеђа.

Истинска спознаја о сопственом идентитету и очувању језика доприноси, не само повезивању српске дијаспоре, већ и грађењу демократских компетенција и грађанских вредности, рекао је Шарчевић

Министар је захвалио Влади Немачке, не само на организовању стручних скупова, већ и на материјалној подршци коју даје за унапређење квалитета наставе на матерњем језику.

Посебно важна чињеница је да је у порасту број ученика који у немачкој похађају допунску наставу на српском језику и уче матерњи језик, културу и традицију, као и да је у овом тренутку у Немачкој тај број највећи у поређењу са осталим земљама Западне Европе, закључио је Шарчевић.