Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић  изјавио је данас у Београду отварајући конференцијуРазвој језичких компетенција код ученика основне школеда држава нема намеру ни да смањи фонд часова нити компетенције када су у питању страни језици.

Ми смо ове године дозволили више билингвалних одељења чак и на средњим стручним школама. Ко год је озбиљно аплицирао ми смо успели да их уведемо у систем, рекао је он и додао да су језичке  компетенције јако пожељне када је реч о образовању.

Шарчевић је рекао да други страни језик има статус изборног језика али се у пракси оцењује.

Покушаћемо да учења страних језика учинимо доступнијим и кроз сертификате за које ће се моћи полагати у свим школама. То ће бити повољније за ученике, наставнике и  родитеље, навео је министар.

Он је рекао да постоји дефицит кадра када је реч о учењу немачког језика и најавио отварање катедре за германистику  на Универзитету у Нишу.

Шарчевић је казао и  да је веома важна мобилност наставника и ученика и у том смислу указао на значај пројеката Еразмус плус.

Данашњу конференцију су организовали Фондација Темпус у сарадњи са Заводом за унапређење образовања и васпитања. Скуп се одржава под окриљем Еуридис (Eyrydice) мреже као дела Еразмус + програма сарадње у области образовања и младих.

На конференцији су говориле и Оливера Тодоровић из Завода за унапређење образовања и васпитања и директорка Фондације Темпус Марија Филиповић Ожеговић.

Филиповић Ожеговић је рекла да ће деца ако у основној школи не науче добро страни имати проблем кроз живот и да је то препознала и Европска унија.

Она је рекла да  33 одсто младе популације у Европи сматра да би могло да студира на неком страном језику и да су ти подаци забрињавајући и да указују да негде постоји проблем.

Према њеним речима, први страни језик који се учи од првог разреда би требало да буде језик којим се влада као матерњим а требало би да се учи и трећи страни језик.

Како је истакнуто, у Европи се данас све чешће прича о  успостављању Европског простора образовања, као новог оквира за сарадњу који треба да наследи стратешки оквир Европа 2020. Подстиче се мобилност и сарадња у образовању и обукама, као и превазилажење препрека за све они који желе да се усавршавају и уче у другим земљама, без обзира на године и ниво образовања.

Статистике указују да се познавање првог страног језика (најчешће енглеског језика у 97%  случајева) – већ сматра једном од основних вештина.