Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević  izjavio je danas u Beogradu otvarajući konferencijuRazvoj jezičkih kompetencija kod učenika osnovne školeda država nema nameru ni da smanji fond časova niti kompetencije kada su u pitanju strani jezici.

Mi smo ove godine dozvolili više bilingvalnih odeljenja čak i na srednjim stručnim školama. Ko god je ozbiljno aplicirao mi smo uspeli da ih uvedemo u sistem, rekao je on i dodao da su jezičke  kompetencije jako poželjne kada je reč o obrazovanju.

Šarčević je rekao da drugi strani jezik ima status izbornog jezika ali se u praksi ocenjuje.

Pokušaćemo da učenja stranih jezika učinimo dostupnijim i kroz sertifikate za koje će se moći polagati u svim školama. To će biti povoljnije za učenike, nastavnike i  roditelje, naveo je ministar.

On je rekao da postoji deficit kadra kada je reč o učenju nemačkog jezika i najavio otvaranje katedre za germanistiku  na Univerzitetu u Nišu.

Šarčević je kazao i  da je veoma važna mobilnost nastavnika i učenika i u tom smislu ukazao na značaj projekata Erazmus plus.

Današnju konferenciju su organizovali Fondacija Tempus u saradnji sa Zavodom za unapređenje obrazovanja i vaspitanja. Skup se održava pod okriljem Euridis (Eyrydice) mreže kao dela Erazmus + programa saradnje u oblasti obrazovanja i mladih.

Na konferenciji su govorile i Olivera Todorović iz Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja i direktorka Fondacije Tempus Marija Filipović Ožegović.

Filipović Ožegović je rekla da će deca ako u osnovnoj školi ne nauče dobro strani imati problem kroz život i da je to prepoznala i Evropska unija.

Ona je rekla da  33 odsto mlade populacije u Evropi smatra da bi moglo da studira na nekom stranom jeziku i da su ti podaci zabrinjavajući i da ukazuju da negde postoji problem.

Prema njenim rečima, prvi strani jezik koji se uči od prvog razreda bi trebalo da bude jezik kojim se vlada kao maternjim a trebalo bi da se uči i treći strani jezik.

Kako je istaknuto, u Evropi se danas sve češće priča o  uspostavljanju Evropskog prostora obrazovanja, kao novog okvira za saradnju koji treba da nasledi strateški okvir Evropa 2020. Podstiče se mobilnost i saradnja u obrazovanju i obukama, kao i prevazilaženje prepreka za sve oni koji žele da se usavršavaju i uče u drugim zemljama, bez obzira na godine i nivo obrazovanja.

Statistike ukazuju da se poznavanje prvog stranog jezika (najčešće engleskog jezika u 97%  slučajeva) – već smatra jednom od osnovnih veština.