Direktorka Unicefa Ređina de Dominićis (Regina de Dominicis) pohvalila je danas učinak Srbije na nivou inkluzivnog obrazovanja i uključivanje dece migranata u redovan sistem obrazovanja.

De Dominićis je tokom sastanka sa ministrom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srbije Mladenom Šarčevićem rekla i da je Srbija dobar primer i u prevenciji osipanja dece iz obrazovnog sistema.

Taj primer Srbije smo podelili i sa kolegama iz UNICEF širom sveta, kazala je ona.

Dominićis je rekla da je UNICEF zainteresovan da sa Ministarstvom prosvete radi na jačanju kompetencije nastavnika.

UNICEF je zainteresovan ne samo za investiranje u obrazovanje u ranom detinjstvu već i u reformu srednjeg obrazovanja, kao i okvira koji treba da pripremi mlade za celoživotno učenje, navela je ona.

Ministar Mladen Šarčević  rekao je da je reforma obrazovanja u Srbiji obuhvatila sve nivoe,  od osnovnog do visokog.

On je kazao da se sa učenja sadržaja prešlo na učenje koncepata i međupredmetno povezivanje.

Prema njegovim rečima, radi se i na uvođenju jednosmenskog rada u osnovnim školama i uvođenju celodnevne nastave.

Kada je u pitanju srednje obrazovanje mi smo uradili dva dobra poteza. Jedan je dualno obrazovanje. Zaštitili smo u tom modelu interes učenika. Drugi nivo je reforma gimnazija koja je počela sa prvim razredom, kazao je Šarčević i dodao da je tokom upisa u ovu školsku godinu postojalo i veliko interesovanje za IT odeljenja u gimnazijama.

Pomoćnica ministra prosvete za predškolsko i osnovno obrazovanje i vaspitanje Vesna Nedeljković ocenila je da je uključivanje dece migranata u redovan sistem obrazovanja dovelo i do jačanja nastavničkih kompetencija.

Sastanku su prisustvovali državni sekretari Ana Langović Milićević i Anamarija Viček, kao i pomoćnica ministra Marija Kuzmanović.