Model dualnog obrazovanja u Srbiji uspešno funkcioniše već tri godine, a plan je da sledeće godine u njega bude uključeno skoro duplo više učenika, poručio je ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević.

Već tri godine imamo veoma vidljiv model dualnog obrazovanja. Ove godine imaćemo 4.500 učenika u tom modelu, a sledeće blizu 7000, rekao je Šarčević na promociji Nacionalnog modela dualnog i preduzetničkog obrazovanja u Beogradu.

On je naglasio da će model dualnog obrazovanja biti uređen zakonom, čime će đaci, njihovi roditelji i nastavnici biti zaštićeni.

Izgradićemo veoma fleksibilan model i u okviru srednjeg obrazovanja uveli smo velike promene. Taj zakon je prilično aktivan i podrazumeva dobru saradnju sa kompanijama, kao i statističke podatke o potrebama na tržištu rada, rekao je ministar.

Pomoćnica ministra za dualno i preduzetničko obrazovanje i vaspitanje Gabrijela Grujić istakla je da je ceo tim Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Privredne komore Srbije prevashodno ovde zbog mladih.

Kao predstavnici sistema za obrazovanje i kao kreatori vaše budućnosti kroz programe obrazovanja doneli smo odluku da vam omogućimo da se vaše učenje ne odvija samo na jednom mestu, u učionicama i amfiteatrima, nego da se odvija na dva mesta, rekla je Grujić.

Ona je naglasila da znanje o veštinama, koje su veoma važne učenicima za odabir karijere, zapravo leže u kompanijama.

Kompanije su te koje prate savremeni tehnološki razvoj, objasnila je Grujić. 

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić konstatovao je da živimo u vremenu u kojem je obrazovanje pod pritiskom velike količine informacija, pre svega preko interneta i da je zato važno da se obrazovni sistem prilagodi tim okolnostima.

Važno je koji fakultet je završen, ali je važnije koliko ste naučili i da li imate primenjena znanja. Naš obrazovni sistem se dobro prilagođava zahvaljujući politici Vlade Srbije i ministra Šarčevića, rekao je Radojičić.

Prema njegovim rečima uvođenje nacionalnog modela dualnog i preduzetničkog obrazovanja je od izuzetnog značaja.

Ukoliko želimo da razvijamo državu u dobrom pravcu, važno je da imamo dobro planiranje i dobre projekcije, rekao je Radojičić.

Na značaj osnivanja i rada učeničkih zadruga osnovnih i srednjih škola, kao jednog od dobrih modela razvoja osećaja za inicijativu i preduzetništvo, ukazala je savetnik za finansijsku pismenost i preduzetništvo u Ministarstvu prosvete Gordana Stepić.

Ona je predstavila i Pravilnik o učeničkim zadrugama, dok su reprezentativne rezultate u tom polju predstavile tri osnovne i srednje škole iz Beograda i Obrenovca.

Da je dualni model obrazovanja neophodan za Srbiju, s obzirom na to da se naša država suočava sa deficitom kadrova, istakla je rukovodilac Centra za edukaciju, dualno obrazovanje i obrazovnu politiku Privredne komore Srbije Mirjana Kovačević.

Iz tog razloga je privreda Srbije pokrenula inicijativu za razvoj dualnog modela stručnog obrazovanja i još od 2013. godine se preduzimaju aktivnosti na ovom polju uz podršku niza partnerskih institucija i ustanova iz različitih zemalja, ali tek dolaskom ministra Šarčevića ova inicijativa dobija odgovarajuću formu, istakla je Kovačević.

Prisutnima su se obratili direktor kompanije Gebruder Vajs (Gebrüder Weiss) Dragan Simović, direktor korporativnih poslova Er Srbija Nikola Vukomanović, Slađana Grujić u ime Stalne konferencije gradova i opština i predstavnik Vazduhoplovne akademije Beograd koji je prezentovao svoju školu.

Na skupu koji je organizovalo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, predstavljeni su pravilnici, standardi karijernog vođenja i savetovanja i Zakona o Nacionalnom okviru kvalifikacija.

U delu predvođenom za predstavljanje učeničkih postignuća, učeničke zadruge u osnovnim i srednjim školama i srednje škole u dualnom obrazovanju, predstavile su svoje rezultate na štandovima.