Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић разговарао  је данас у Загребу са министарком науке и образовања Републике Хрватске Блаженком Дивјак.

 Министри су разговарали о статусу ученика српске мањине у Републици Хрватској, статусу ученика хрватске мањине у Републици Србији, лекторатима и потенцијалима сарадње у области државне матуре. Након састанка министри су истакли задовољство конструктивним и садржајним разговором.

 Делимо исте вредности и мишљења, а с обзиром да се многи процеси унапређења квалитета образовања могу водити регионално, Србија и Хрватска могу успешно сарађивати, нагласио је министар Шарчевић на заједничкој конференцији за новинаре.

Ускоро ће бити  окончане процедуре у вези оснивања лектората за хрватски језик на Универзитету у Новом Саду, што ће бити први од три лектората за који је хрватска национална мањина изразила интерес, поручио је Шарчевић.

Када је реч о образовању ученика хрватске мањине у Републици Србији Шарчевић је истакао да је проблем недостајућих уџбеника за основне школе решен, а да ће усвајање новог закона о уџбеницима кроз форму дигиталних уџбеника решити и проблем недостајућих уџбеника за средње школе на хрватском језику.

Србија инсистира на принципу реципроцитета, нагласио је Шарчевић и додао да је задовољан оним што је чуо од хрватске колегинице када је реч о условима за образовање српске мањине у Хрватској.

Током састанка, министар је указао на проблеме које српске школе имају јер нису регистроване као мањинске школе.

Важна и добра вест је то што се процедура  отварања хрватског лектората на Универзитету у Новом Саду за наредну академску годину приводи крају, рекла је министарка Дивјак.

То је важно како за наставу која се изводи у школама на хрватском језику у Војводини, тако и за стручност наставника који изводе ту наставу“, додала је она.

Министарка је изразила и задовољство што је решен проблем недостајућих  уџбеника за хрватску националну мањину за основне школе и поздравила најављено решење за недостајуће уџбенике за средње школе помоћу дигиталних садржаја.

Када је реч о образовању ученика српске мањине у Републици Хрватској, Дивјак је указала на важност принципа реципроцитета и рекла да је  настава на српском језику омогућена за 28 програма, од којих интересовање постоји за 16.

Министри су , такође, истакли могућност сарадње у областима испитних центара за државну матуру, процесу вредновања рада високошколских установа, њиховог финансирања и начина усклађивања образовања и тржишта рада.

Током посете Загребу, министар Шарчевић је разговао и са Јасмином Хавранек, директорком Агенције за науку и високо образовање.
Састанцима су присуствовали амбасадорка Србије у Хрватској Мира Николић и помоћник министра за средње образовање Александар Пајић.

Министар Шарчевић посетио је данас и Српску православну општу гимназију „Кантакузина Катарина Бранковић“ у којој наставу на српском језику похађа 60 ученика.