Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dr Srđan Verbić otvarajući skupu posvećenom unapređivanju kvaliteta obrazovnog sistema Republike Srbije, kroz spoljašnje vrednovanje rada škola i njihovom horizontalnom povezivanju, , naglasio da najveći potencijal za unapređenje imaju nastavnici.

„Nećemo popravljati obrazovanje unazad, ali mi razmišljamo kako će biti za pet ili deset godina. Sada ga popravljamo i najveći potencijal za to imamo u nastavnicima. Ako damo priliku nastavnicima da pokažu šta znaju to će doprineti kvalitetu obrazovanja“, rekao je ministar Verbić. On je dodao i da ne postoji bolji način učenja od horizontalnog učenja, odnosno kada kolege nastavnici razmenjuju iskustva.

Skup je organizovan kako bi se škole koje su na spoljašnjem vrednovanju ocenjene visokom ocenom „umrežile“ sa školama koje su slabije ocenjene radi saradnje i jačanja njihovih kapaciteta.

Prema rečima direktora Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja dr Branislava Ranđelovića, dobra škola je ona koja obezbeđuje sve uslove za kvalitetno sprovođenje nastave i da kroz zajedničku saradnju možemo da pomognemo onim školama u kojima kvalitet nije kakav bi trebalo da bude.

Ekspertkinja Unicefa za obrazovanje Tanja Ranković predstavila je projekat i navela je da je cilj projekta da doprinese poboljšanju kvaliteta kroz razmenu iskustva.

„Današnja obuka će pomoći da sva deca bez obzira na pripadnost imaju pravo na kvalitetno obrazovanje“, rekla je Ranković.

Direktorka Centra za obrazovne politike Jasminka Čekić-Marković ukazala je na to da je zajednički rad i deljenje iskustava najbolji recept za uspeh.

Projekat „Unapređivanja kvaliteta obrazovnog sistema Republike Srbije kroz unapređivanje efektivnosti sistema spoljašnjg vrednovanja rada škola i razvoj horizontalnog učenja između škola“ sprovode Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja i Centar za obrazovne politike, uz podršku UNICEF-a i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.