Први потпредседник Владе Србије и министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић посетио је данас Основну школу Олга Милошевић из Смедеревске Паланке, која је добила бесплатан интернет кроз пројекат „Премошћавање дигиталног јаза у Србији за најугроженију децу“.  Теленор у сарадњи са УНИЦЕФ-ом обезбеђује бесплатан интернет за школе у 30 општина широм Србије.

Први потпредседник Владе Србије и министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић рекао је да је инклузивни приступ довео до укључивања већег броја деце из свих осетљивих група у систем образовања у Србији. „Једна од активности која се спроводи је пројекат „Премошћавање дигиталног јаза у Србији за најугроженију децу“ који се реализује у 30 школа, како би се омогућила што већа доступност образовања. На овом пројекту снаге удружили Министарство просвете, науке и технолошког развоја, Европска унија и УНИЦЕФ како би помогли да најугроженија деца у Србији премосте дигитални јаз. У ту сврху пружени су различити видови подршке образовном систему и обезбеђена савремена наставна средстава и техничка опрема“, рекао је Ружић.

Премошћавањем дигиталног јаза створиће се једнак и инклузиван приступ образовању, док ће се истовремено помоћи деци и младима да развију дигиталне вештине које ће их припремити за живот у 21. веку, као и за улазак на све конкурентније тржиште рада.

Ми смо заиста поносни што смо изабрани да будемо међу 30 школа које су део овог важног пројекта. Опрема коју смо добили уз подизање дигиталних компетенција ученика и наставника ће значајно унапредити рад школе, ученици ће имати прилику да раде на модерним таблетима, а наставници и стручни сарадници на модерним лап топовима. Ово је значајна подршка за нас да подигнемо капацитете и убрзамо модернизацију наше образовне установе. Велику захвалност дугујемо нашем ресорном министарству, УНИЦЕФ-у, ЕУ у Србији, а сада и Теленору који нам је дао вредну донацију у виду бесплатног интернета. Трудићемо се да оправдамо поверење које смо добили и бићемо посвећени партнери у спровођењу овог важног пројекта“, изјавио је Дарко Димитријевић, директор ОШ Олга Милошевић из Смедеревске Паланке.

Теленорова донација, која се састоји од 2.200 интернет картица и 310 модема за приступ интернету за 30 школа, омогућиће стварање потребних услова за учење на даљину, без обзира на то где и у каквим условима ученици живе.

Већина деце током пандемије се, уз огромну подршку родитеља, наставника и приступа дигиталним алатима, адаптирала на нову реалност, али има и оних којима је то био већи изазов. Идеја ове иницијативе је да омогућимо исте услове за све, јер учење не сме да стане ни за једно дете, без обзира на то какве су околности око нас. Верујемо да повезаност и приступ комуникационим сервисима јесу прави начин и на томе радимо заједно са УНИЦЕФ-ом, као стратешким партнером, већ више од 10 година“, изјавио је Горан Васић, извршни директор корпоративних послова у Теленору.

Образовање и прелазак на дигитално учење чине основу за изградњу образовног система отпорног на кризе.

УНИЦЕФ сарађује са приватним сектором како би пронашао најбоља решења за децу. Та врста сарадње се огледа у нашем партнерству са Теленором, који је већ дуги низ година наш посвећен партнер. Драго ми је што могу рећи да је наше добро партнерство подстакнуто заједничком визијом. Кроз партнерство са УНИЦЕФ-ом, Теленор ће пружити подршку премошћавању дигиталног јаза тако што ће обезбедити интернет у 30 школа у Србији како би сва деца, а нарочито она најугроженија, добила приступ учењу. Желела бих да захвалим Теленору на великодушној донацији 2200 СИМ картица и 310 модема. Наш заједнички циљ је да повећамо број деце која могу приступити учењу на даљину, да смањимо губитке у учењу и да унапредимо исходе учења за све“, изјавила је Дејана Костадинова, директорка УНИЦЕФ-а у Србији.

Основна школа Олга Милошевић једна је од школа укључених у пројекат Премошћавање дигиталног јаза у Србији за најугроженију децу. Министарство просвете, науке и технолошког развоја, Европска унија и УНИЦЕФ раде на премошћавању дигиталног јаза за неку од најугроженије деце у Србији кроз подршку просветном систему, пружање отворених образовних ресурса и техничке опреме, као и кроз школске активности усмерене ка унапређење исхода учења деце. Оснивањем „образовних дигиталних библиотека“ и „клубова за учење“ у одабраним школама „у ризику“, 900 наставника који раде у тим школама добиће прилику да оснаже своје капацитете. Од тога ће корист имати најмање 12.000 деце.