У Тим за праћење и координисање примене превентивних мера у раду школа (Тим за школе) су укључени представници Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Mинистарства здравља, епидемиолози и стручњаци у области хигијене Института за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут“, у складу са Закључком Кризног штаба.

Од како је школска година отпочела, Тим се састајао 11 пута и његов задатак је да разматра, по потреби консултује докторе – чланове Кризног штаба, и доноси одлуке о евентуалној промени модела наставе на нивоу неке јединице локалне самоуправе, уколико параметри на основу више од 10 показатеља, такође утврђених на седници Кризног штаба 24. августа, покажу да је дошло до одређеног погоршања ситуације на нивоу конкретне општине или града, односно на нивоу одређене школе.

Одлука о увођењу онлајн наставе на територији читаве Србије јесте поменута на претходној седници Кризног штаба, али она није донета.

Тим за школе је сагледао све показатеље и донео одлуку о увођењу комбинованог модела наставе у средњим школама у четири локалне самоуправе за идућу недељу.

Евентуална одлука о увођењу онлајн наставе у свим школама Србије на састанку Тима за школе би могла бити донета искључиво у случају да параметри покажу знатно погоршање  у свим јединицама локалне самоуправе.

Овонедељна анализа говори да је само у 136 (11%) основних школа проценат заражених ученика изнад 1.5% и да у 466 (39%) није било ниједног зараженог ученика у претходној недељи, док је 169 (14%) школа пријавило само по један случај. Код средњих школа, проценат инфицираних ученика већи од 1.5% регистрован је у 85 (16%). Истовремено, у 99 (19%) средњих школа нема позитивних у претходној недељи, а у 81 (15%) школи је пријављен по један случај.

Просветна инспекција, у склопу активности које су у вези са епидемилошком ситуацијом у земљи, поред редовних и ванредних надзора,  врши  саветодавне посете и надзор,  а поготово над радом установа за које је Тим за школе проценио да су у одређеном или високом ризику у смислу непоштовања епидемиолошких мера. Тим за школе просветној инспекцији доставља спискове установа које захтевају  посебна позорност, а просветна инспекција предузима радње из своје надлежности.

Као и увек до сад, Министарство просвете, науке и технолошког развоја није само доносило одлуку о школама, већ је пре свега уважавало став здравственог дела Кризног штаба, истичући да је битка против вируса SARS COV2 превасходно битка за здравље нације. Како свако министарство брине и одговорно  је за своју област, тако је и на Министарству просвете да се стара да образовање деци у најизазовнијим околностима буде организовано најбоље могуће и не буде ускраћено. Са поносом можемо да кажемо да је тако и било у протеклом периоду.

Зато апелујемо на све актере да се суздрже од олаког давања оцена медијима без егзактних података и показатеља, већ да разумемо да имамо исти циљ, на коме заједно и радимо. У жељи да се ситуација скупа темељно сагледа, први потпредседник Владе и министар просвете Бранко Ружић упутио је позив члановима здравственог дела Кризног штаба на следећи састанак Тима за школе, како би заједно сагледали ситуацију и донели одлуку за наредни период.

Подсећамо да није на Министарству просвете, а ни на Тиму за школе и запосленима у школама да утврђују одговорност родитеља, да ли тестирају своју децу и изолују их уколико су укућани заражени, већ да обезбеде максималну дисциплину поштовања епидемиолошких мера у школама, прате стање и реагују услед погорошања стања, што и чине.

Управо одлука о подели на групе услед заражавања двоје и више ученика учинила је и да се деца и запослени спасу од већег заражавања. Зато ће Тим за школе, Министарство и образовне установе и убудуће чинити све што је у њиховој надлежности и моћи и прилагођавати се ситуацији како би осигурали да школе остану место где се већа трансмисија вируса не дешава.

На жалост, деца и запослени се највише заразе ван образовног система, а не у школи. Управо зато опет молимо да се грађани вакцинишу у што већој мери,  да се деца изолују при појави било каквих симптома и случајева обољевања у окружењу.  Једино тако омогућавамо да деца уче у својим школама са својим наставницима, како и треба да буде.